قبل از مطالعه هرآنچیزی در این پروفایل نوشته شده است پیشنهاد می کنیم به گالری تصاویر مهدکودک مرزعه کودکی دانادل در قیطریه (کلیک کنید) مراجعه کنید و از فضای بکر و زیبای این مرکز لذت ببرید بعد دوباره با این پروفایل بازگشته و باقی مطلب را مطالعه نمائید.

فلسفه تاسیس موسسه / مهدکودک: ایجاد فضای مناسب برای رشد و یادگیری کودکان از طریق همسالان جهت ورود به اجتماعات بزرگتر و خودشکوفایی.

کلاس های مزرعه کودکی دانادل در قیطریه

کارگاه آوازبازی: یک کارگاه شاد و هیجان انگیز برای تقویت هوش کلامی زبانی، هوش موسیقیایی و هوش حسی حرکتی که با اسباب و ابزار موسیقی کودک آمیخته و نه تنها کودک را با آواها و لحن ها و تن ها آشنا می سازد، که هماهنگی و تعادل ذهن و جسم را بالا برده و اعتماد به نفس و تمرکز را در کودک تقویت می کند.

کارگاه ساختنی ها: در این کارگاه با کمک ابزارهایی مثل لگو و سایر اسباب بازی های ساختنی روی هوش منطقی ریاضی و تجسمی فضایی بچه ها کار می شود. داستان های مختلفی با مسائل متنوع بیان می شود و بچه ها با کمک اسبابی که انتخاب می کنند باید یک راه حل مناسب برای مساله پیدا کنند.

کارگاه داستان خلاق: یک کارگاه شیرین که قصه گوی آن خود بچه ها هستند. با کمک تصاویری که در اختیار بچه ها قرار می گیرد، داستان سازی می کنند یا بخشی از یک داستان برای آن ها تعریف می شود و بچه ها آن را ادامه می دهند.

کارگاه بازی و کاردستی: یک کارگاه پر از خلاقیت و هیجان که با کمک ابزار در دسترس برای تقویت خلاقیت، تخیل و حل مساله کودکان طراحی شده است. در این کارگاه کودکان ترمیم یا استفاده مجدد از وسایل را به خوبی یاد می گیرند.

کارگاه نمایش عروسکی: یک کارگاه پر از رنگ و نقش که با کمک مربیان که همبازیان کودک هستند، طراحی می شود. داستان های مورد علاقه کودکان به نمایش تبدیل شده و هرکودک یک نقش را به عهده می گیرد علاوه بر هوش کلامی زبانی، هوش منطقی ریاضی، تجسمی فضایی و حسی حرکتی بسیاری از مهارت های اخلاقی نیز در این کارگاه به کودکان آموزش داده می شود.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟ سال تأسیس: ۱۴۰۰ ظرفیت: ۵۰ نفر

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟ بله، در حال حاضر امکان ثبت نام وجود دارد. در صورت تکمیل شدن ظرفیت امکان لیست انتظار نیز وجود دارد

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟ ساعت کار از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷:۳۰ (شنبه تا چهارشنبه) در صورت تاخیر به ازای هر ساعت مبلغ ۵۰.۰۰۰ تومان در یافت خواهد شد. ساعت کاری فضای بازی از ۱۰ تا ۲۲ می باشد

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟ پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی مهد کودک تعطیل است.

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟ برای زمان ورود انعطاف کامل وجود دارد، برای زمان خروج انعطاف زمانی در حد نیم ساعت

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟ شهریه کامل ماهانه: ۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان، شهریه برای ثبت نام شیفتی (صبح تا ظهر یا ظهر تا عصر): ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان، در صورت ثبت نام دو فرزند، ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

 

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟ بله. گزارش روزانه در گروه تلگرامی در پایان هر روز به اطلاع والدین خواهد رسید. ضمنا جلسات ماهانه با والدین برگزار می گردد. گزارش فصلی درباره استعداد و هوش های چندگانه کودک نیز در اختیار والدین قرار می گیرد.

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟ اولیا کودکان با مدیر و مشاوران مهد در ارتباط هستند و جلسات منظم و به درخواست اولیا برگزار می شود.

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟ رفتار مناسب، منطقی و شایسته با کودکان داشته باشید، هم در خانه و هم در محوطه مهد کودک. احترام شما به کودکتان باعث رشد او خواهد شد.

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟ امکان حضور در خارج از فضای مهد کودک با دید کامل به مهد وجود دارد. اما امکان ورود شما به مهد فراهم نیست، چرا که ممکن است باعث ایجاد آسیب در روند جذب کودک شود.

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟ در هر کلاس هشت کودک وجود دارد که تحت نظر یک مربی هستند. از آنجا که متد آموزشی بر اساس آموزش از طریق همسالان است، تفکیک سنی به شکل رایج وجود ندارد.

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟ کلیه کارکنان دارای مدرک مربی گری جهاد دانشگاهی و یا فارغ التحصیل رشته های روانشناسی و علوم تربیتی هستند. لازم به ذکر است کارگاه های مهارتی با حضور مربیان تخصصی در حوزه مورد نظر برگزار می شود.

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟ بله. دستورالعمل های لازم با توجه به آموزش های سازمان هلال احمر و سازمان آتش نشانی تدوین و اجرایی شده است.

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟ بله.

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ شستشوی وسایل حداقل دو هفته یک بار انجام می شود، هرچند که در صورت نیاز با تکرار بیشتری نیز صورت میگیرد.

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟ بله.

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟ بله.

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟ بله.

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟ بله. کارگاه شعر و قصه برای تقویت هوش کلامی زبانی کودکان در نظر گرفته شده.

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟ روش آموزشی مهدکودک playbased learning یا همان بازی یادگیری است. در طول روز کودکان مشغول انجام بازی های مختلف و متنوع هستند که هریک در تقویت یک یا چند هوش از هوش های چندگانه و مهارت های شناختی موثر است.

 

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟ با توجه به تقویم آموزشی و سرفصل های درسی به صورت هفتگی یا ماهانه برنامه اردویی هم داریم.

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ با توجه به بستر خانواده و نیازمندی های کودک که توسط روانشناسان مجموعه تشخیص داده می شود از طریق بازی و سرگرمی برای تغییر رفتار کودک برنامه ریزی و در نهایت فعالیت خواهیم داشت.

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟ کارت واکسن و آزمایش انگل از ملزومات ثبت نام است. در صورت نیاز کودک برای آزمایش فرستاده می شود.

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟ از آنجا که کودکان باید چگونگی تعامل با دنیای بیرون و اجتماعات بزرگ را با تمام آسیب ها و خطرات بیاموزد با توجه به بستر و شرایط مجموعه برای کنترل و پیشگیری از آسیب کودکان برنامه های خود را طبق روال با حساسیت بیشتر پیش خواهیم برد. اگرچه ممکن است در تعداد پذیرش تغییراتی ایجاد گردد.

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟ هنگان ثبت نام شرایط کودک ثبت شده و متناسب با آن مراقبت های لازم انجام خواهد شد.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟ بله. مواردی مانند شستن دست، بهداشت شخصی، نظم فردی و محیطی و ... به کودکان آموزش داده می شود.

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟

هیچگونه ورود افراد غریبه به فضای مهد مجاز نیست (به جز بازرسین سازمان های ذیربط).

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند.

تنها افراد مشخص شده توسط والدین در لحظه ثبت نام که مدارک هویتی آنها در پرونده کودک وجود داشته باشد. در غیر اینصورت برای تحویل کودک به شخص دیگر نیازمند هماهنگی با مسئولین است.

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟  بله.

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟ بله.

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟ بله. علاوه بر انجام آموزش بهداشت شخصی برای کودکان، همراهی دستشویی رفتن نیز توسط کمک مربی انجام می شود.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟ بله.

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟ بله. صبحانه، ناهار و میان‌وعده عصرگاهی به عهده مهد کودک است.

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟ هیچ فعالیتی در مهد با امر و نهی و چارچوب گذاری انجام نمی شود. برای ترغیب بچه ها به رعایت امور و همراهی با جمع از کمک همسالان بهره برده و از بازی استفاده می کنیم.

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟ بله. تمام کودکان تحت بیمه مسئولیت قرار خواهند گرفت.

 

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟ بله.

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟ بله. متناسب با شرایط مربی و سیستم آموزشی مناسب زیر نظر روانشناس کودک برای ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟ بله.

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ بله. کارگاه های آموزشی والد و کودک و جلسات ماهانه برای آموزش والیدن انجام می شود.

 

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه