گفتار درمانی آنلاین کودکان

گفتار درمانی کودکان آنلاین از جمله خدمات نوینی است که از طریق بستر اینترنت ممکن شده است تا تمامی افراد، فارغ از محدودیت های جغرافیایی و زمانی بتوانند مشکلات و چالش های زبانی و کلامی فرزندان خود را ریشه یابی کرده و برای درمان نیز از راهکارهای موثر استفاده کنند. خانواده ها می بایست برای شناخت دقیق زنگ خطر های هشدار دهنده مشکلات گفتاری فرزندشان، الگوی رشد کلامی را بشناسند تا عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند. مطمئناً مراجعه زودهنگام می‌تواند، تاثیر خدمات درمانی را دو چندان کند.

لزوم استفاده از خدمات گفتار درمانی

تعارضاتی که در اثر مشکلات گفتاری و کلامی به وجود می‌آیند، بسیار متنوع هستند به طوری که فرد علیرغم تلاش برای بیان افکار، ایده ها و اندیشه ها نمی تواند واضح منظور خویش را بیان کند بنابراین فاصله عمیقی بین توانمندی و آنچه که شخص قصد بیان دارد، دیده می شود.

دیگران نیز ممکن است، اغلب صحبت‌های شخص را بشنوند ولی درک واضحی ممکن نشود به طوری که مراودات کلامی و غیرکلامی تحت تأثیر قرار می گیرند. شخص نیز عصبانی و ناراحت و ناامید ممکن است دیگر وجوه زندگی را نیز نادیده بگیرد.

 بنابراین نیاز است مشکلات ارتباطی که ناشی از وضعیت خاص مهارت کلامی هستند، شناسایی و درمان شوند، گفتار درمانگر می تواند وضعیت بیمار را بررسی کرده و بهترین خدمات را تجویز کند.

تاثیر اینترنت بر خدمات گفتار درمانی

اینترنت را می‌توان یکی از ابداعات خارق العاده بشر دانست که وجوه مختلف زندگی را تغییر داده است به طوری که نمی توان دنیای بدون فناوری را تصور کرد. خوشبختانه در حوزه خدمات درمانی مزایای بیشماری به دست آمده است به طوریکه حال گفتار درمانی و مشاوره آنلاین انتخاب بسیاری از خانواده هاست تا در زمان کوتاهی بتوانند با بهترین متخصصان در ارتباط باشند و سریعتر علت مشکلات فرزندشان را بشناسند و برای استفاده از خدمات درمانی چالشی را احساس نکنند. همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه بر جذابیت موضوع می افزاید.

استفاده از خدمات گفتار درمانی آنلاین می‌تواند برای گروه بزرگسال نیز مثمر ثمر باشد بنابراین اگر شخصی در اثر تصادف، سکته،  لکنت و... دچار مشکلاتی شده است، می‌تواند برای بهبودی در چنین شرایطی با متخصصان حاذق و توانمند در ارتباط باشد اما تنها یک جلسه نمی تواند بازدهی چندانی به همراه آورد بلکه بسته به نظر درمانگر ممکن است مسیر درمانی تا چندین ماه به طول انجامد.

مراجعه به درمانگر می تواند کیفیت خدمات درمانی را تعیین کند بنابراین اگر فرد بزرگسالی در اثر عوامل مختلف به یکباره با چالش های زبانی، دست و پنجه نرم می کند بهتر است برای مشاوره زودتر اقدام کرد تا پشیمانی حاصل نشود.

معمولاً اغلب درمانگران برای اطمینان خاطر خانواده ها از کیفیت جلسات، یک جلسه نیز به صورت رایگان برگزار می کنند که می تواند کیفیت خدمات را تا حدودی مشخص کند بنابراین در صورت رضایت از درمانگر، خدمات را رها نکنید.

برای برخی از اختلالات نیز نیاز است، پزشک درمانگر از نزدیک مشاوره و ارزیابی شواهد را انجام دهد.

ارزیابی مهارت های کلامی چگونه است؟

جهت ارزیابی مهارت های کلامی کودکان، متخصص درمانگر پرسش هایی را درباره این توانمندی مطرح می‌کند تا محدودیتهای جدی را بشناسد. به طور مثال، کودکان قادر هستند در سن دو سالگی، حداقل ۵۰ واژه منحصر به فرد را بیان کنند.

 بنابراین اگر فرزندتان از دیگر هم سن و سالان عقب‌تر است نیاز است، مشاوره‌ای با درمانگران این حوزه داشته باشید اما نیاز به نگرانی نیست عوامل بسیاری بر این توانمندی تاثیرگذارند، مطمئناً با بزرگ شدن سن کودک، سطح مهارت کلامی نیز افزایش می یابد.

کسب توانمندی گفتاری متفاوت است، به طوری که ممکن است کودک، کیفیت مطلوبی نسبت به سایر همسالان نداشته باشند بنابراین خانواده ها می بایست زمان بیشتری با فرزندشان سپری کنند تا قضاوت درستی درباره رشد داشته باشند.

نقش خانواده ها در شناخت مشکلات کلامی

تاخیر در کسب مهارت کلامی می تواند مهارت ها و تعاملات اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

والدین می بایست از امور روزمره نیز برای آموزش و تاثیرگذاری بیشتر بهره بگیرند تا قضاوت درستی درباره کسب الگوی کلامی داشته باشند. در ادامه به چند نکته تاثیرگذار برای تجزیه و تحلیل دقیق تر مهارت کلامی کودکان گفته می شود که مطالعه آن خالی از لطف نیست:

  • خانواده ها می‌بایست در گفتگوهای روزمره از اشیا اطراف، الهام بگیرند به طوری که می‌توانند نام اشیا را به کودک گوشزد کنند و برای تقلید اسامی او را تشویق کنند.
  • همچنین مطرح کردن سوالاتی برای تعاملات شفاهی، فرصتی بهینه را مطرح می کند به طور مثال می‌توانید درباره گرسنگی، نوع بازی و یا نوشیدن از فرزندتان سوالاتی را مطرح کنید.
  • در کودکانی که تازه در حال آموختن مهارتهای کلامی هستند ممکن است، چالش هایی دیده شود و یا اشکالات تلفظ نیز شنیده شود بنابراین نیاز است با تشویق و حمایت، کمک کرد تا چنین چالش‌هایی برطرف شوند. مطمئناً روز به روز پیشرفت بیشتری حاصل خواهد شد.
  • نقش والدین در شناخت و اقدامات موثر درمانی برای حل چالش های کلامی بسیار پررنگ است.
  • ممکن است فرزندتان از مهارت خوبی برخوردار باشد اما به ناگهان دچار عارضه جدی شود به طور مثال یکی از والدین درباره درگیری فرزند خویش چنین تجربه‌ای را بیان می کند: "فرزند من سه سال است، اگرچه در حالت عادی می‌توانست کلمات را واضح بیان کند و عشق زیادی نیز به حرف زدن داشت اما در یک ماه گذشته ناگهان دچار لکنت زبان شده است، نگرانی من زمانی دو چندان شده است که پلک زدن غیر عادی با لکنت نیز همراه است بنابراین برای استفاده از خدمات درمانی بسیار مصر هستم."

خصوصیات گفتار درمانی

متخصصین گفتار درمانی مجهز به علم و تجربه هستند تا بتوانند جنبه‌های مختلف مرتبط با گفتار، ارتباطات و شنوایی را رصد کنند. با توجه به اینکه ممکن است چالش های کلامی ناشی از موانعی در بلع، تنفس و یا جویدن باشد بنابراین آسیب شناسی از جمله وظایف خاص این گروه است. بد نیست بدانید ماهیت مشکلاتی که گفتار درمانگران با آن روبرو هستند، تنوع چشمگیری دارد.

قربانیان درگیر چنین مشکلاتی ممکن است از بدو تولد درگیر باشند، گروهی نیز در اثر ابتلا به سندروم هایی همچون سندروم‌داون قادر به کلام واضح و عادی نیستند همچنین گروه بزرگسال نیز ممکن است در اثر آسیب‌های مختلف به یکباره از مشکلاتی رنج ببرند.

از جمله مسائلی که در گفتار درمانی اهمیت بالایی دارد، شناخت دلیل اصلی بروز چنین شواهدی است. ممکن است فرد بزرگسال در اثر بیماری آلزایمر، پارکینسون و ضربات مرتبط با مناطق خاصی از مغز، دچار مشکل می‌شوند بنابراین درمانگران زمان زیادی را برای واکاوی دقیق دلیل چنین مسئله اختصاص می دهند.

منظور از گفتار درمانی کودکان آنلاین چیست؟

گفتار درمانی کودکان آنلاین از جمله خدمات تأثیرگذار آسیب شناسان زبان و گفتار است که در رشته‌های توانبخشی تحصیل کرده اند تا بتوانند خدمات ارزشمندی را در حوزه تشخیص و درمان مشکلات گفتاری و زبان شناختی بر جای بگذارند. اگر فرد دچار مشکلاتی همچون لکنت زبان است مطمئنا تبعات در مهارت کلامی و اشکالات تلفظی می تواند منجر به مشکلات یادگیری مانند خواندن و نوشتن نیز شود.

از دیگر گروه هایی که مراجعه به درمانگران ممکن است، داشته باشد علاوه بر افراد درگیر اوتیسم، قربانیان بیش فعالی و مشکلات شناختی هستند.

مشکلات گفتاری تنوع بسیاری دارند بنابراین نمی‌توان تنها یک شیوه خاص را تاثیرگذار دانست. متخصصان درمانگر مجهز به علم و تجربه هستند که می توانند در این مسیر همراه خانواده ها باشند. گفتار درمانی کودکان آنلاین نیز کمک می‌کند سریع‌تر بتوان برای شناخت و درمان اقدامات موثری را پیش برد با توجه به آن که حال در شرایط خاص کرونایی برخی ممکن است نگرانی‌هایی را احساس کنند.

مهمترین وظایف گفتار درمانگر

شناخت دقیق حوزه گفتار درمانی می‌تواند بینشی ببخشد تا با عملکردهای اصلی گفتار درمانی نیز آشنا شد. برای کشف و شناخت نکات اصلی که در روند درمان نیز تاثیر دارند، چند مورد از مهمترین وظایف گفتاردرمانگر اشاره شده است. خدمات گفتاردرمانی آنلاین نیز می توانند با این گروه از خدمات مرتبط باشند در ادامه بیشتر اشاره می گردد:

مداخله برای حل مشکلات لکنت زبان

لکنت زبان را می توان از نام آشنا ترین مشکلات گفتاری دانست که علیرغم چالش های همیشگی می‌تواند در مسیر ارتباطات غیرکلامی نیز فشار مضاعفی را به وجود آورد به طوری که شخص قادر به حضور پررنگ در دیگر وجوه زندگی مانند آموزش و اشتغال نیست.

لکنت زبان در واقع تکرار حروف یا کلمات خاصی است که فرد قادر به بیان درست واژه مدنظر نیست، بی جهت نیست که همواره می توان شاهد قطع مداوم گفتار بود که به صورت غیر ارادی صورت می‌گیرد.

در گروهی نیز کشش عضلانی در کل ناحیه فک و صورت دیده می‌شود معمولاً استرس و اضطراب نیز می تواند تشدید کننده شرایط باشد.

از مهمترین وظایف گفتار درمانگر می توان درمان لکنت زبان را اشاره کرد. البته باید پذیرفت اغلب روندی طولانی دارد که می‌بایست تمرینات مداوم صورت گیرد اما ممکن است اعضای خانواده و اطرافیان نیز خسته شوند اما صبوری و پشتکار می‌تواند نتایج شایانی را به همراه داشته باشد.

آموزش تعدیل و تلفظ درست کلمات

این گروه از افراد نمی توانند برخی از کلمات را درست تلفظ کنند، درمانگران نیز برای تنظیم صوتی صحیح صدا، آموزش تلفظ واژه های خاص دارند. در بیماری‌هایی همچون لکنت نیز تکنیک ها و تمارینی را پیشنهاد می‌کنند تا رنج و عذاب این گروه را کاهش دهند که می‌تواند بهداشت روانی فرد را به سمت سلامتی سوق دهد.

در مواردی ممکن است درمان اصلاحی برای بهبود جزئی آموزش تنظیم اصوات از طریق شیوه های آموزشی، نیاز باشد. بی جهت نیست که تکنیک های خاصی برای مشکلات تلفظی مورد استقبال قرار می گیرد.

درمان برای غلبه بر مشکلات صوتی

این گروه از مشکلات ممکن است به دلیل چالش های در تولید صدا باشد به طوری که ممکن است تغییر در ساختار فیزیکی و روی تارهای صوتی تجویز گردد. همچنین در مواردی نیز عوامل روانشناختی تاثیر گذارند. گفتار درمانگر می تواند چنین مهارت‌هایی را ممکن کند.

دست و پنجه نرم کردن با مشکلات گفتاری، به منزله ماندگاری دائمی نیست بلکه می‌توان با اقداماتی جزئی نیز کمک کرد مسیر درمان هموار شود. گفتار درمانگر با استفاده از دانش و تجربیات خویش، اقدامات موثری را پیشنهاد می دهد.

مراحل درمانی در خدمات گفتار درمانی کدامند؟

نمی توان یک شیوه خاص را برای تاثیرگذاری عملکردهای اصلی متخصصان گفتار درمانگر مطرح کرد اما برای آشنایی با روند درمانی، جزئیاتی مطرح می شود:

ارزیابی

مهمترین و تاثیرگذارترین مرحله درمانی را می‌توان ارزیابی درست دانست، برای استفاده از خدمات گفتاردرمانی آنلاین نیز نیاز است ریشه‌های مشکلات گفتاری به درستی شناسایی شوند. منظور از ارزیابی، تجزیه و تحلیل منبع مشکل و جمع آوری تمامی داده ها از حوادث پزشکی و سابقه احتمالی در خانواده است همچنین در مواردی ممکن است پرسش هایی از دیگر نزدیکان همچون والدین، مدیران و معلمان و پرستاران پرسیده شود.

در مواردی نیز توانمندی تحقیق زبان شفاهی و نوشتاری اهمیت بسیاری دارد تا بتوان درک درستی از مشکل داشت و برای اتخاذ روش‌های درمانی عملکرد موفقیت‌آمیز را شاهد بود. گفتار درمانگران با جمع آوری تجزیه و تحلیل اطلاعات می توانند خدمات مدنظر را پیشنهاد دهند.

انتخاب خدمات درمانی

تشخیص درست می تواند بازدهی درمان را مشخص کند مطمئنا در این صورت میتوان شاهد تاثیرگذاری تکنیک های درمانی بود که وضعیت بیمار و ویژگی‌های عارضه به درستی شناسایی می شوند.

تجربه گفتار درمانگر می تواند تعیین کننده باشد اما باید پذیرفت مسیر درمان برای تمامی افراد یکسان نیست بلکه پارامترهای بسیاری همچون نوع عارضه، شدت و سابقه می‌تواند تاثیرگذار باشد اما در حالت کلی باید پذیرفت، روند درمانی نیاز به صبوری و شکیبایی دارد و نمی‌توان شاهد بهبودی در مدت کوتاه مدتی بود.

ترخیص

پس از شناسایی سطح عارضه گفتاری و زبانی و استفاده درست از خدمات گفتاردرمانی می توان به ترخیص بیمار امیدوار بود. ترخیص می‌تواند پایان مراجعه حضوری به درمانگر باشد و یا اتمام خدمات گفتار آنلاین نیز هست.

نحوه ارزیابی‌های گفتار درمانگر

آسیب شناسان گفتار و زبان با نحوه خدمات رسانی که می تواند به شکل حضوری و یا دریافت خدمات گفتاردرمانی آنلاین باشد به شناسایی و بهبودی و درمان اختلالات مختلف کمک می کنند از جمله می توان مشکلاتی را اشاره کرد که بر قدرت کلام توانایی یا توانمندی درک زبان گفتاری و نوشتاری و حتی تمرکز حافظه و مهارت‌های حل مسئله تاثیر گذار بوده است.

علاوه بر آن که تکنیک هایی را توصیه می‌کنند که می‌تواند شدت اختلالات را کاهش دهد. دیگر خدمات نیز متمرکز بر توسعه صدای حرفه ای، اصلاح یا گویش، صدای تراجنسیتی ،اصلاح ارتباطات، بهبود بهداشت صدا و ... نیز هستند.

تاثیر خدمات گفتار درمانی برای گروه  متکلمان متأخر

فرزند نوپای شما اگر نمی تواند همچون سایر هم سن و سالان، رسا و واضح صحبت کند، باید با مراجعه به یک متخصص درمانگر، محدودیت‌های تأثیرگذار را شناخت و برای درمان نیز اقدام کرد.

بیاد داشته باشید همواره مسائل نگران کننده وجود ندارد و می توان در ابتدای مسیر با راهکارهای تاثیرگذاری همچون تشویق کودک به صحبت از جمله شیوه های مبتنی بر بازی، شاهد دستیابی به این هدف بود.

همچنین در مواردی نیز ممکن است کاربرد زبان اشاره و یا استفاده از کارت های تصویر دار نیز برای درمان پیشنهاد شوند.

 گفتار درمانی آنلاین برای لکنت زبان نیز تاثیر گذار است یا خیر؟

لکنت یک ناروانی گفتار شایع است که معمولاً در دوران کودکی می‌‌توان شواهد آن را شاهد بود اما در مواردی نیز می‌تواند گروه بزرگسال را با چالش هایی مواجه کند.

تبعات این عارضه به شدت تاثیرگذار هستند بی جهت نیست که یک مشکل رفتاری نیز تلقی می شود که خوشبختانه خدمات گفتار درمانی می‌توانند برای لکنت زبان نیز موثر واقع شوند.

همانطور که اشاره شد لکنت زبان از ناروایی های گفتاری نسبتا شایع است که می تواند اغلب کودکان را با موانع جدی مواجه کند اما خانواده‌ها می‌توانند با نقشه راهی که از طریق آگاهی و کسب اطلاعات بدست می آید نه تنها موقعیت هایی که شدت عارضه لکنت زبان را تشدید میکنند، تشخیص دهند بلکه با واکاوی از ریشه این مشکل، خدمات درمانی تاثیرگذاری را نیز استفاده کنند.

گفتاردرمانی کودکان آنلاین نیز مسیری پیش رو قرار می دهد تا بتوان با آموزش شیوه های موثر شاهد اعتماد به نفس بیشتر فرد نیز بود. بد نیست بدانید که کنترل سرعت گفتار می تواند موثر واقع شود. مهارت کنترل بر تنفس نیز بسیار مفید است. جلسات منظم با گفتاردرمانگر می‌تواند بهبودی بسیاری را به همراه آورد.

تاثیر حضور در محیط های دو یا سه زبانه بر شدت اختلالات زبانی و گفتاری

متاسفانه برخی از والدین ترجیح می‌دهند فرزندشان نسبت به سایرین، توانمندی های بیشتری داشته باشد به طوری که فشار مضاعفی را به روان کودک نیز تحمیل می‌کنند از جمله می توان آموختن مهارت های زبانی را اشاره کرد به طوری که کودک می بایست مجهز به آموختن دو یا سه زبان باشد که در مواردی می‌تواند محدودیت‌هایی را در روند رشد کلامی ایجاد کند که می توان تاثیرات آن را در روان نبودن کلام شاهد بود.

متخصصان معتقدند در چنین شرایطی، محتوایی که کودک قصد بیان آن را دارد، ممکن است فشاری را به وجود آورد به طوری که نتیجه این تعارض را می‌توان در شکل عدم توسعه مهارت کلامی شاهد بود بنابراین والدین می‌توانند درباره وضعیت فرزندشان با گفتار درمانگر، گفتگویی داشته باشند و نظرات هدفمندتر را دریافت کنند. همچنین گفتار درمانی کودکان آنلاین نیز می تواند خدمتی ارزشمند برای مشاوره، ارزیابی و استفاده از خدمات درمانی نیز باشد.

عمده خدمات گفتار درمانی کودکان آنلاین

خدمات گفتاردرمانی آنلاین همچون مشاوره های حضوری می‌توانند با رمزگشایی از ریشه‌های اختلالات و مشکلات زبان و کلام کمک کنند، کودکان و افراد بزرگسال در مسیر کسب مهارت موفق ظاهر شوند. مطمئناً چنین مهارتی می تواند، اعتماد به نفس شایانی به فرد ببخشد به طوری که چالش‌های مسیر را نیز پشت سر بگذارد و کیفیت زندگی بهبود یابد.

خدمات گفتاردرمانی آنلاین تنها محدود به کودکان نیستند بلکه افراد بزرگسال نیز ممکن است در شرایط خاص مانند سکته، ضربه به سر و آسیب های این چنینی، توانمندی‌های خویش را از دست داده باشند به طوری که بسیاری از افراد درگیر سکته علیرغم تلاش برای بیان افکار، ایده ها و خواسته های خویش نمی توانند کلامی بر زبان جاری کنند.

استفاده زودهنگام در زمان طلایی از خدمات گفتار درمانی می تواند نتایج شایانی را به همراه داشته باشد.

کودکان نیز ممکن است به دلایل مختلف از اختلالات ناروایی گفتاری بسیاری رنج ببرند. مشاوره با متخصصین گفتار درمانگر می‌تواند ارزیابی کاملی را ممکن می‌کند به طوری که شناسایی و درمان صورت گیرد.

منظور از خدمات گفتاردرمانی آنلاین

قبل از آنکه به خدمات گفتار درمانی کودکان آنلاین بپردازیم، بد نیست عمده وظایف متخصصان گفتار و زبان را بدانیم.

خوشبختانه حال در قرن ۲۱ ام، تلاش متخصصان گفتار درمانی در جهت شناسایی و درمان اختلالات کلامی پیشرفت فوق العاده ای را تجربه کرده است، بنابراین می توان امیدواری شایانی برای شناخت مشکلات اصلی که می‌توانند محدودیت‌های کلامی به وجود آورند را داشت.

در مواردی شرایط غیر عادی ممکن است محدودیت برای استفاده از خدمات درمانی به وجود آورد اما خوشبختانه گفتاردرمانی آنلاین مسیری پیش رو قرار داده است تا بتوان در بن بست  زندگی امروزی نیز با بهترین متخصصان درجه یک در ارتباط بود و کمک کرد شرایط غیر عادی بهبود یابند.

موارد تاثیر گذار بر بازدهی خدمات گفتار درمانی آنلاین

خدمات گفتاردرمانی آنلاین زمانی می‌تواند موثر واقع شوند که پس از واکاوی از علت عارضه بتوان تکنیک ها و تمارین را به درستی اجرا کرد، بنابراین نقش خانواده ها بسیار حائز اهمیت است تا بتوان شاهد بهبودی نیز بود. تغییر سبک زندگی دور از انتظار نیست اما نتایج شایانی که حاصل می‌شود می‌توانند چنین رنج و سختی را کاهش دهد.

از ملموس ترین مهارت های هر انسان سالم می توان قدرت کلام را اشاره کرد بنابراین شناخت علت تعارضات گفتاری اهمیت بسیاری دارد تا بتوان با کمک خدمات توانبخشی و گفتار درمانی مسیر سلامت کلامی را به شخص بازگرداند.

تاثیر گفتار درمانی اوتیسم

اوتیسم از جمله اختلالاتی است که می تواند جنبه های مختلف زندگی فرد و خانواده درگیر را متحول کند. از مهمترین ویژگی‌های این اختلال می‌توان نقص در ارتباط گیری اجتماعی را اشاره کرد. اگر بتوان از خدمات گفتار درمانی کمک گرفت میتوان چنین چالش‌هایی را برطرف کرد. خدمات گفتار درمانی ممکن است متمرکز بر کاربرد نمادهای تصویری و یا زبان اشاره باشند. متخصصین نیز در جلسات مشاوره ای از والدین و معلمان برای تاثیر گذاری خدمات درخواست دارند.

گفتار درمانی آنلاین خدمتی ارزشمند است که می‌تواند کمک کند، سلامتی هیچ فردی قربانی نبود امکانات نشود علاوه بر آن که این بستر ارتباطی شگفت‌انگیز دسترسی و راحتی دو چندانی نیز به همراه دارد اما برای مشاهده نتایج تاثیر گذار می بایست بهترین گفتار درمانگر را شناخت سپس از طریق شبکه های اینترنتی و یا تماس تلفنی جلسه مشاوره ای را ترتیب داد تا مطابق با مستندات و مدارک پزشکی برای درمان از خدمات تاثیر گذار استفاده کرد.

گفتار درمانی در منزل چگونه است؟

گفتار درمانی در منزل می تواند به خانواده ها کمک کند، در عصر حاضر که افراد مشکلات و چالش‌های عظیمی را تجربه می کنند، راحت تر با بهترین درمانگران در ارتباط بود و بتوان برای ریشه یابی و حل تعارضات کلامی گام برداشت، مطمئنا چنین تصمیمی می تواند استرس و اضطراب را نیز از فرد بکاهد و خدمات تاثیرگذارتری را نیز شاهد بود  که صرفه جویی در هزینه و بازدهی جلسات درمانی نیز میسر می شود.

در گفتاردرمانی آنلاین فرقی ندارد که شخص ساکن کدام شهر است و یا حال در چه محلی امکان دسترسی از طریق اینترنت را یافته است، تنها کافی است یک اتصال آنلاین اینترنتی کارآمد، ممکن باشد تا بتوان جلسات را به شکل زنده پیگیری کرد. مطمئناً با انجام تمرینات و تکنیک ها نیز نتایج شایانی حاصل خواهد شد.

از مهمترین مزایای گفتاردرمانی آنلاین می توان به حذف مشکلاتی مانند بعد مسافت، دوری، محدودیت های زمانی، وجود بیماریهای همه گیر همچون کرونا را اشاره کرد که می تواند آرامش خیال بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد علاوه بر آنکه سامانه های ساده نیز برای اخذ نوبت وجود دارد که کمک می کند از طریق آموزش آنلاین، خدمات شایانی را شاهد بود.

حداقل امکانات برای پیگیری جلسات گفتار درمانی آنلاین

از طریق جلسات گفتاردرمانی آنلاین میتوان علاوه بر کاهش هزینه‌های تردد شاهد آرامش فرد و انگیزه برای انجام تمارین و تکنیک ها بود. تنها نیاز است یک لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند متصل به اینترنت پرسرعت داشت در صورتی که مکان مورد نظر از نظر سر و صدا نیز حالت ایده آل داشته باشد، می‌توان شاهد کیفیت دوچندان خدمات بود. باید توجه داشت که تعرفه خدمات گفتاردرمانی در جلسات آنلاین متناسب با نرخ مصوب سازمان نظام پزشکی ایران است.

میزان تاثیرگذاری گفتاردرمانی آنلاین چگونه است؟

گفتار درمانی کودکان آنلاین را می توان خدمتی نوین حاصل پیشرفت تکنولوژی دانست که کمک کرده است، ارتباطی ساده و در دسترس برای تمامی گروه‌های درگیر میسر باشد. فرقی ندارد بیمار ساکن کدام شهر یا حتی کشور باشد، از این طریق می توان با مراجعه به مراجع علمی معتبر نیز برای شناخت و درمان عارضه های مختلف، ارتباط موثری برقرار کرد‌.

خوشبختانه تحقیقات علمی از تاثیرگذاری بسیار چنین شیوه ای خبر دادند به طوری که انجمن علمی گفتاردرمانی و انجمن گفتار و زبان آمریکا نیز چنین شیوه ای را کارآمد معرفی می کنند اما می بایست در انتخاب درمانگر دقت داشت تا رضایت بالایی از خدمات حاصل شود، بی جهت نیست که در کشورهای مختلف استفاده بی‌نظیری از این شیوه صورت گرفته است.

اما باید پذیرفت پارامترهای نیز می‌توانند میزان جوابدهی را کاهش دهند بنابراین قبل از شروع، دغدغه ها و چالش های ذهنی را مطرح کنید و به یاد داشته باشید راحتی که این ابزار قدرتمند به ارمغان می آورد می تواند اضطراب را نیز از روان فرد کاهش دهد به طوری که بازدهی نیز چندین برابر افزایش می یابد.

هزینه جلسات گفتار درمانی کودکان آنلاین چگونه است؟

برای اطلاع دقیق از تعرفه جلسات گفتاردرمانی آنلاین نیاز است تعرفه انجمن علمی گفتاردرمانی را مدنظر قرار داد اما باید توجه داشت که نوسانات ارز و دلار می تواند بر قیمت سالانه تاثیر گذار باشد اما به طور کلی در سال ۱۳۹۸ به این صورت بوده است که ۴۳ هزار و ۲۰۰ تومان برای یک جلسه ۳۰ دقیقه ای و مبلغ ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان برای یک جلسه ۴۵ دقیقه ای نیاز است.

سوالات تاثیر گذار برای انتخاب درمانگر در جلسات آنلاین

علی رغم مزایای بسیاری که جلسات آنلاین گفتار درمانی به همراه آورده است، ممکن است برخی از خانواده ها چندان اعتقادی به این شیوه نداشته باشند و ترجیح بر خدمات درمانی حضوری داشته باشند اما گروهی که برای جلسات آنلاین آمادگی دارند می بایست سوالاتی را از درمانگر بپرسند تا مطمئن شوند که شخص مدرک قابل قبولی دارد به طوری که می‌بایست فارغ التحصیل رشته گفتار درمانی باشد و همچنین دوره گفتار درمانی آنلاین را نیز سپری کرده باشد.

داشتن سابقه برگزاری چنین جلساتی نیاز است که می توانید برای محک کیفیت خدمات، با دیگر افرادی که مشاوره آنلاین قبلا داشته اند نیز مشورت کنید. اطمینان از حضور درمانگر در سازمان نظام پزشکی نیاز است.

متاسفانه شیوع بالای مشکلات گفتاری سبب شده است، برخی از افراد که در حال حاضر دانشجوی گفتار درمانی هستند و یا فارغ التحصیل دیگر رشته ها بوده، برای ارائه خدمات خود را به عنوان گفتاردرمانگر معرفی نمایند. در حالی که صلاحیت ارائه چنین خدماتی را ندارند. بنابراین شما به عنوان پدر و مادر می بایست بدون رودربایستی درخواست تصویر کارت نظام پزشکی را داشته باشید تا مطمئن شوید.

سخن آخر

درگیری با مشکلات گفتاری و زبانی می تواند برای بسیاری از افراد دردناک و غم انگیز باشد اما حال با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امیدواری بسیاری برای بهبودی وجود دارد. قدم نخست شناخت درست عارضه است اما زمانی می‌توان عملکرد تاثیرگذاری بر جای گذاشت که شواهد تشخیصی را به درستی شناخت. متخصصان درمانگر بسیاری در کشور در حال فعالیت هستند که نه تنها جلسات درمانی حضوری را ممکن کرده اند بلکه می‌توان با خدمات گفتار درمانی آنلاین نیز شاهد کاهش درد و رنج افراد درگیر بود.

بنابراین برای استفاده از خدمات درمانی چالشی وجود ندارد فقط نیاز است درمانگر خوب را شناخت و کانال ارتباطی را میسر کرد. اینترنت می‌تواند بستر جذاب و مهیجی باشد که چنین هدفی را میسر می کند. پیشنهاد می شود چنین شیوه های کارآمدی را امتحان کنید و شاهد تاثیرگذاری دو چندان نیز باشید.

نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.