مهد و پیش دبستانی ۲ زبانه دنیای خلاقیت فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز نموده، از اهداف پایه گذاری شده در این مجموعه می توان از ایجاد فضای شاد و پر انرژی برای آموزش و بالا بردن مهارتهای اجتماعی و شناختی کودکان نام برد که این آموزش ها از طریق بازی های هدفمند ودر فضای جذاب برای کودکان؛ زیر نظر متخصص روانشناس کودک انجام میگیرد تا کودکان در بالاترین سطح ممکن قرار بگیرند.

فعالیتهای مهد دنیای خلاقیت از طریق آکادمی بازی های هدفمند براساس متد های روانشناسی، آکادمی مونتسوری، آکادمی خلاقیت، آکادمی مهارت های زندگی وآکادمی هنر ، که در هر آکادم فعالیت های جذاب برای کودکان با تاکید بر زبان انگلیسی انجام میشود.

در ادامه توضیحات مختصری در باره آکادمی ها قرار دارد.

آکادمی بازی های هدفمند: برگزاری بازی هایی با هدف تقویت حواس و هماهنگی مابین حواس کودک .مانند گوی و هزارتو برای تقویت هماهنگی بینایی و دست و پای کودک، فعالیت های ورزش مانند یوگا و بدنسازی کودک.

آکادمی منته سوری: در این آکادمی کودک روابط اجتماعی و انسانی از قبیل عشق ورزی،دوست یابی، نظم، همکاری و...  را در تعامل با محیط اجتماعی می آموزد.

آکادمی مهارت های زندگی: در این آکادمی بر روی آموزش عزت نفس کودکان و مهارتهای اعتماد به نفسی کودک از قبیل نه گفتن،پذیرفت نه از دیگران، رعایت کردن حریم خصوصی دیگران و مشخص کردن حریم خصوصی خود، احترام و... از طریق بازی متد های روانشناسی به کودک آموزش داده میشود.

آکادمی خلاقیت: آشنایی با انواع ابزار و ساخت کار دستی های خلاقانه با هدف افزایش هوش کودک.

آکادمی هنری: آموزش موسیقی و هنرهای تجسمی.

اهمیت آموزش موسیقی با روشهای مخصوص کودکان در دههای اخیر افزایش یافته است زیرا کشف استعداد کودکان در سنین پایینتر در جهت رشد کودک بسیار تاثیرگذار است.

آکادمی زبان: با استفاده از روشهای به روز مانند اجرای نمایش خلاق در جهت آموزش زبان کودکان اقدام مینماید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که آموزش زبان برای کودکان در سنین کمتر باعث سردرگمی کوک میگردد، در صورتی که تحقیقات نشان میدهند، کودکانی که با زبان دیگری به غیر از زبان مادری آشنایی دارند دارای هوش کلامی بالاتر و دایره لغات وسیعتری در زبان مادری نسبت به کودکان تک زبان هستند.

در مهد دنیای خلاقیت برنامه های آموزشی با تاکید بر آموزش زبان همراه هستند

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس مهدکودک چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟  بهار ۱۳۹۰. ظرفیت ۷۰ نفر

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟ در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟ بله؛ حداقل انتظار در لیست یک ماه میباشد.

ساعات کار شما به چه شکل است؟ در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟ ساعت پذیرش کودک از ۷ الی ۵ عصر میباشد. بله تاخیر در بردن کودک دارای هزینه ساعتی می باشد.

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی مهدکودک بسته است؟ در روز های تعطیل رسمی

دربارهٔ زمان رفت و آمد به مهدکودک چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟ ساعت رفت آمد کودک به انتخاب والدین میباشد به جز پیش دبستانی

شهریهٔ مهدکودک چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟ گزارشات فعالیت کودکان به صورت روزانه روی اینستا گرام مجموعه قرار داده میشود.

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟ بله به صورت ماهانه

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟ نظم در ورود و خروج کودک، ارایه اطلاعات شخصیتی درباره کودک.اطلاع رسانی به موقع در مورد غیبت کودک

من از برخورد کودکم نسبت به محیط مهدکودک بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟ بله

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟ بله تقسیم بندی کودکان بر اساس سن میباشد. و ظرفیت هر کلاس ده نفر است. هر کلاس دارای یک مربی و یک کمک مربی میباشد.

آیا کارکنان مهدکودک دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟ بله

آیا برای وضعیت های اضطرار در مهدکودک دستورالعملی وجود دارد؟ بله

فعالیت‌ها و مهارت‌های اجتماعی در مهدکودک

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟ بله

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ دو بار در هفته

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟ بله

آیا تجهیزات مهدکودک، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟ بله

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در مهدکودک وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟ بله

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟ بله

فعالیت های معمول روزانه کودکان در مهدکودک چه هستند؟ فعالیت بدنی (ورزش ، بازی هدفمند)، فعالیت های هنری و آموزش

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟ بله اردوهای ماهیانه آموزشی و تفریحی

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ با متد های روانشناسی

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در مهدکودک هست؟ بله

سیاست مهدکودک درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟ پیشگیری و در صورت نیاز ممنوعیت ورود کودک بیمار

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟ در صورت نیاز به دادن دارو حضور والدین در زمان مقرر برای دادن دارو الزامی است.

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟ بله

حضور افراد مخصوصا غریبه در مهدکودک به چه صورتی هست؟ ممنوع

سیاست شما درباره تحویل کودکان در مهدکودک چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از مهدکودک تحویل بگیرند. کودکان به والدین و در صورت نیاز به شخص معرفی شده توسط والدین با همراه داشتن کارت شناسایی

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در مهدکودک در نظر گرفته شده است؟ بله

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟ بله.بله

آیا در این مهدکودک دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟ کودکان نو پا همراه فرد مسؤل به دستشویی برده میشوند و به کودکان بلای ۴ سال آموزش داده میشود.

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای مهدکودک وجود دارد؟ بله

آیا مهدکودک دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟ بله

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟ بله روش های تشویقی

آیا کودکان در مهدکودک بیمه هستند؟ بله

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟ بله

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟ بله

آیا مهدکودک مشاور و روانشناس دارد؟ بله

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ بله

.
نظری ندارم فقط میخواستم نظرها را ببینم
ناشناس
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه