این موسسه با تمرکز بر کشف استعداد و مهارتهای کودک همراه با برگزاری کارگاه های غیر آموزشی و صرفا پژوهشی موجب خلق و شکوفایی و پرورش استعداد و سوق دادن آن در جهت مثبت و سازنده است.

انجام تست روانشناسی و استعدادیابی wta و اخذ مدرک پایان دوره این امکان را فراهم آورده که پذیرش کودک بدون تشریفات در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا امکان پذیر باشد.

اطلاعیه: مدیریت موسسه، خانم کشاورز در صدد دارند برای سهولت بیشتر استفاده خانواده ها از فضای موسسه تخفیف ۲۰ درصدی برای خانواده های عزیز در نظر بگیرند.

موسسه در راستای پرورش و روحیه پژوهشگری در کودکان به کمک متخصصین جهانی برای اولین بار در ایران با برگزاری آزمون ها و دوره های استاندارد بین المللی ابتدا استعداد فرزند ۴ تا ۱۲ ساله شما را یافته و سپس با برگزاری دوره های علمی، هنری، تفریحی به روش پژوهشی، علاوه برا افزایش دانش شناختی آن، زمینه شکوفایی خلاقیت و استعداد آن را در پنج گروه رشته (هنر، ورزش، علوم تجربی و آزمایشگاهی، ریاضی و فنی و مدیریت و علوم انسانی) بارور می سازد.

این موسسه یك موسسه آموزشی نبوده و زمینه فعالیت آن خدمات پژوهشی است به این معنا كه با روش اشباع و آزمون و خطا امكاناتی جهت تجربه كردن در زمینه ای كه كودك استعداد دارد قرار می دهد تا وی آزادانه آزمون و خطا و تجربه كرده و خود از درون برایش سوال به وجود آید مثلا اگر كودكی استعداد نجوم دارد به وی آموزش نجوم یا ستاره شناسی داده نمی شود بلكه تلسكوپ در اختیار وی قرار می گیرد تا آزادانه ماه و سیارات دیگر را رصد كند البته در كنار موفقیت شكست در این زمینه را نیز تجربه كند آنگاه برایش سوال بوجود آید و خود برای كشف پاسخ سوالاتش به مربیان یا منابع علمی مراجعه نماید چنین تجربه ای بی گمان زاینده خلاقیت خواهد بود.

 

ازیتا نصیری (کشاورز )
عضو آژانس بین المللی استعداد یابی بیست و پنج سال سابقه کار با کودک مدیر مهد کودک های گهواره شادی گل های غزال سپهر ایران دارای دکتری روانشناسی کودک عضو هیات علمی شورا کتاب کودک
مدیر مهد کودک های گهواره شادی گل های غزال سپهر ایران
دارای دکتری روانشناسی کودک عضو هیات علمی شورا کتاب کودک

 

کارگاه های موسسه مهارت محور هستند که در آن کند و کاش می شود راهبردهایی داشته که پل خیال کودکان تا واقعیت ادامه یابد ما با دستان کوچک خود با آرامش ذهن در فضایی ساده بدون آلایش کار و تلاش می کنیم.

هنر،خلاقیت، سازه های گلی،سازه های چوبی، سازه های لگویی، خانه های کاغذی ،آشپزخانه ها گلخانه ها و عروسک های خیالهایمان را واقعی خواهیم کرد ،آزمایش میکنیم با شکست برخورد می کنیم توانایی هایمان را بالا می بریم مهارتهای زندگی خودرا شبیه سازی می کنیم با سختی پروژه ها کنار میایم گاهی هم اصلا دوست نداریم از کارگاه ها استقبال کنیم . رقبت و عشق در هم آمیخته خواهد شد موسیقی و زبان دوم را با بازی خودمان همراه خواهیم کرد ، اینجا سرزمینی هست که دست های کوچکمان باعث پایداری زندگی بزرگسالی خواهد شد ، و این اولین ترانه زندگی خواهد بود در راهی که گام های کوچک می گذاریم آما با انتخاب خودمان این مسیر را خواهیم پیمود.

کارگاه هنر و خلاقیت: در این کارگاه با روش مبتنی بر پژوهش کودکان با استفاده از تکنیک های خلاقیت و هنری و با در اختیار داشتن ابزار گوناگون با بکارگیری قوه خلاقیت و رویا پردازی خود وارد دنیای رنگارنگ هنرمندکوچولو ها میشوند و دست به آفرینش و خلق اثار هنری از جمله نقاشی،کاردستی ،کلاژ و.... میزنند .

کارگاه زبان زرافه: در این کارگاه کودکان با بازی و نمایش و قصه و کاردستی و نقاشی وارد دنیای زرافه ها میشوند تا با همدلی و و درست شنیدن و شناخت احساساتشان بتوانند در مواجهه با احساساتی مثل خشم و ترس و خجالت ،ناراحتی،خوشحالی، هیجان و ... راهکار های گوناگونی را بکارگیرند و مهارت هاشون رو بالا ببرند زرافه ها نماد ارتباط بدون خشونت هستند زبان اون ها الهام بخش محبت و ارتباط های شادی بخش در عرصه های زندگی است.

کارگاه داستان های کهن: در این کارگاه کودکان به دنیای ادبیات کهن سفر می کنند و همراه با بازی و نمایش و نقاشی با شخصیت های داستان های کهن ازجمله شاهنامه، مثنوی معنوی،کلیله و دمنه،قابوسنامه و دیگر آثار ادبیات کهن آشنا میشوند. در این سفر قصه ها با مهارت های مختلف ترکیب شده و با بالابردن توانایی ها و مهارت های کلامی و غیر کلامی از طریق داستان موجب بالا بردن سطح تمرکز و توجه و هوش هیجانی کودکان میشود .

کارگاه لگو: این کارگاه با هدف افزایش مهارت های حل مسئله و راهکار های آن برگزار می شود وکودکان با بهره گیری از خلاقیت خود با استفاده از ابزار کارآمد لگو سازه دلخواهشان را میسازند و از طریق بازی و مشارکت با همسالان سازه ها را تحلیل و بررسی و به ابعاد گوناگون دقت میکنند و با تلاش مشکلات را کشف و سازه هارا تکمیل می نمایند و ذهن خودرا به چالش می کشند.

کارگاه نجاری: در این کارگاه کودکان با ابزار نجاری آشنا می شوند و از طریق مشاهد و لمس و بکارگیری آن ها کاربرد ابزار را کشف می نمایند و با خلاقیت خود شروع به آفرینش سازه های چوبی می نمایند نجار کوچولو ها در کارگاه با ایمنی انجام کار آشنا میشوند و لحظاتی پر از هیجان را تجربه میکنند.

کارگاه دانایی: در این کارگاه کودکان با دنیای دانستنی های جذاب آشنا می شوند و از این راه اونها محیط پیرامون خودرا بهتر میشناسند ذهن کودکان فعال است و همیشه کنجکاو هستند تا برای سوالات خود جواب هایی را کشف کنند در این کارگاه با پژوهش بر روی دانستنی های علمی و جستجو در محیط اطراف اونها به پاسخ سوالات دست می یابند و خودرا به چالش میکشند .

کارگاه فلش بوک: فلش بوک کتابچه ای می باشد که به صورت ماهانه ارائه می شود و شامل فعالیت های متنوع پژوهشی روزانه در محیط موسسه و خانه با متدهای اسکوپ و تریز(خلاقیت شناسی) می باشد با این متد کودک وارد محیطی اشباع میشود و به صورت مستقیم با افراد اشیاء و حوادث ، ابزار ها و عقاید مختلف مواجه می شود و شخصا آن هارا تجربه می نمایدو با استفاده از خلاقیت و کنجکاوی به حل مسائل و کشف بخش های گوناگون می پردازد در این شیوه بجای آموزش های خشک و تئوریک وارد عمل می شود وبا روش آزمون و خطا پیشرفت می نماید.

کارگاه زبان: در این کارگاه به صورت روزانه فعالیت های کارگاه ها با زبان انگلیسی صورت میگیرد و با پژوهش بر روی اشیاء اعداد لاتین و حروف و بازی های ریتمیک با زبان انگلیسی در قالب شعر و پژوهش و قصه و نمایش کودک با زبان انگلیسی آشنا می شود .

کارگاه سفال: در این کارگاه کودک از طریق بازی با گل و مخلوط کردن آب و گل به ساخت خلاقانه سازه های سفالی دلخواه می پردازد و مهارت های دست ورزی و افزایش دقت و تمرکز از طریق بکارگیری انگشتان به همراه استفاده از ذهن و قدرت تخیل ایجاد می گردد.

کارگاه ورزش های مهارتی: در این کارگاه کودکان با روش های مهارتی فعالیت های مهیج و گوناگون ورزشی و نرمشی را تجربه میکنند و با روش بازی استحکام و قدرت مهارتی و بدنی او افزایش پیدا میکند از بازی و ورزش در کنار همسالان در کنار افزایش مهارت لذت میبرد .

کارگاه نجوم: در این کارگاه کودک پا به دنیای سیارات و ستارگان میگذارد و در سفر به آسمان از طریق بازی و پژوهش بر روی ستارگان منظومه ها و صور فلکی قمر و شهاب سنگ ها نحوه برخوردشان با سیارات و تلسکوپ و اجزای آن آشنا می شود.

کارگاه موسیقی کودکانه: در این کارگاه کودک از طریق بازی به دنیای پرهیجان موسیقی قدم میگزارد و با آشنایی با ساز های گوناگون کوبه ای و بادی و زهی نواختن ساز را تجربه میکند و در بخش بادی پرکاشن با تولید صدا از طریق بدن شروع به کشف و ساخت ریتم و آوا و تولید اصوات می نماید در قالب بازی و شعر با نت هاهم سفر میشود و دوستان جدیدی در شهر موسیقی پیدا میکند.

کارگاه دانشمند کوچولو: در این کارگاه کودک از طریق انجام آزمایشات شیمی و فیزیک و پژوهش های زیستی با مشاهده و تجربه به نتایج جالب دست میابد و دلیل علمی نتایج را کشف می نماید با ترکیب جستجوی مواد مختلف فرآیند های شیمیایی و تغییرات فیزیکی را از نزدیک مشاهده می کند و با دستکاری و ایجاد تغییرات بر روی دست یافته ها وارد چالش های علمی جدید می شود.

کارگاه شطرنج: در این کارگاه کودکان با بازی و شعر و نمایش به صورت حرفه ای با قوانین و نحوه بازی شطرنج آشنا می شوند. این کارگاه یکی از بهترین راهکار ها برای تقویت هوش ریاضی و فعالسازی نیمکره چپ مغز و افزایش قدرت تفکر و اعتماد به نفس در کودکان می باشد.

کارگاه آشپزی: در این کارگاه کودکان پا به دنیای مزه ها و طعم ها میگزارند با ترکیب مواد خوراکی با استفاده از ابزار و دستهایشان تجربه درست کردن غذا ها و دسر ها و نوشیدنی ها و سالاد های خوشمزه را بدست میاورند با خلاقیت تزئین میکنند دستپخت هایشان را و با انواع خوراکی ها ادویه جات روش های پخت آشنا می شوند.

کارگاه باغبانی: در این کارگاه کودکان از طریق پژوهش و عمل با مراحل کاشت و پرورش گیاهان انواع خاک وکود و گل ها و گیاه های آپارتمانی و غیر آپارتمانی آشنا و مراحل رشد دانه را تا انتها مشاهده می نمایند و نحوه نگهداری انواع گیاهان دارویی و خواص آن ها، اجزای مختلف یک گیاه را بررسی و تحلیل می نمایند .

کارگاه قرآن: در این کارگاه کودکان از طریق قصه و بازی و نمایش با قرآن و کتاب آسمانی و داستان های آن آشنا می شوند این کارگاه موجب افزایش مهارت تمرکز هوش خلاقیت و بالا بردن توانایی پردازش ذهنی میگردد.

کارگاه نمایش خلاق: در این کارگاه کودک با بازی و استفاده از تخیل وارد دنیای نمایش می شود و از طریق بازی و بکارگیری تخیلات و داستان سازی به خودشناسی دوستی مراقبت از خود مهارت های حل مسئله مهارت های ذهنی و فکری مهارت های فن بیان می رسد که موجب افزایش اعتماد به نفس و خویشتن دوستی و تقویت مهارت های اجتماعی او می گردد.

مصاحبه با مدیر مهدکودک / مجموعه

تاریخ تاسیس موسسه چه سالی هست و چند نفر ظرفیت دارد؟ سال ۱۹۸، ظرفیت ۷۵ نفر

آیا امکان ثبت نام کودک من وجود دارد؟ بله جهت ثبت نام نیاز است تماس گرفته شود و وقت ثبت نام به شما اختصاص داده شود

اگر جا ندارید، می‌توانم وارد لیست انتظار شوم؟  بله

در لیست انتظار چه مدت باید منتظر بمانم؟ بین ۱ الی ۳ ماه 

ساعات کار شما به چه شکل است؟ ۸ صبح الی ۱۷ عصر در صورت درخواست ساعت اضافه با دفتر موسسه هماهنگ گردد

 در صورت تأخیر در برداشتن کودک از مهد باید هزینهٔ اضافی پرداخت شود؟ بله

برنامهٔ تعطیلات شما چگونه است و در چه روزهایی موسسه بسته است؟ روز های فعالیت موسسه شنبه تا چهارشنبه می باشد روز های پنج شنبه وجمعه و تعطیلات رسمی تعطیل می باشد.

دربارهٔ زمان رفت و آمد به موسسه چقدر انعطاف‌پذیری وجود دارد؟ زمان به دلخواه و منعطف می باشد

شهریهٔ موسسه چقدر است، نحوه و زمان پرداخت شهریه چگونه است و آیا تخفیفی برای خانواده ها دارید؟ 

شهریه با هماهنگی دفتر موسسه 

زمان پرداخت شهریه اول هر ماه 

بله  همسایگان شامل ۱۰% تخفیف می شوند 

آیا گزارش روزانه از فعالیت های کودکان دارید؟ ارتباط با والدین و اطلاع رسانی ها از چه طریقی انجام می شوند؟ بله از طریق اینستاگرام اطلاع رسانی ها  و گزارشات انجام می شود

آیا جلسات اولیا و مربیان دارید؟ بله

از من به عنوان والد چه انتظاراتی دارید؟ پرداخت به موقع شهریه،کنترل نظافت کودکان ، به موقع بچه هارو از مهد طبق ساعت ثبت نامی ببرند به ساعات خواب و تغذیه کودکان توجه داشته باشند و همکاری لازم را با موسسه به عمل بیاورند.

من از برخورد کودکم نسبت به محیط موسسه بی اطلاع هستم، آیا شما برای چند روز مهمان قبول می کنید و آیا این در روند جذب کودک تاثیر دارد؟ همراه با ثبت نام بله 

آیا کودکان در کلاس ها براساس سن دسته بندی می شوند و کلاس ها چند نفره اند، برای هر کلاس چند مربی در نظر گرفته می شود؟ بله،کلاس های ۸۱۲۱۵ نفره یک مربی و یک کمک مربی و مربی های فوق برنامه

آیا کارکنان موسسه دوره های آموزش شرایط اضطراری و اورژانسی را گذرانده اند و فعالیت های مربوط به کمک های اولیه را کاملا بلدند؟ بله

آیا برای وضعیت های اضطرار در موسسه دستورالعملی وجود دارد؟ بله موسسه کاملا ایمن جهت حضور نوگولان برای شرایط اضطراری تعبیه شده است 

آیا اسباب بازی ها، لگو و وسایل بازی متناسب با سن کودکان در نظر گرفته می شود؟ بله

اسباب بازی ها چند مدت یکبار شست و شو می شوند؟ به صورت روزانه و هفتگی

آیا فضاهای بازی از ایمنی استاندارد برخوردار هستند؟ بله

آیا تجهیزات موسسه، متناسب با فعالیت های فیزیکی و ذهنی کودکان تدارک دیده شده اند؟ بله

آیا فضای باز محصور و ایمنی برای بازی در موسسه وجود دارد که مهارت‌های حرکتی عمده مثل بالا رفتن، ‌دویدن، راندن اسباب بازی های حرکتی را تشویق کند؟ بله

آیا فعالیتی منوط به کتاب خواندن برای کودکان دارید؟ بله

فعالیت های معمول روزانه کودکان در موسسه چه هستند؟ کارگاه های متنوع روزانه به صورت تخصصی و فلش بوک در کنار ساعات تغذیه و برک

آیا برنامه ای برای پیاده روی و گردش کودکان دارید؟ بله

چگونه کودکان ناآرام را آرام می کنید؟ شیوه گفتگو و بازی در صورت لزوم مشاوره

آیا واکسینه شدن شرط لازم یا کافی برای حضور کودکان در موسسه هست؟ خیر،برخورداری از سلامت روحی ،جسمی ،فیزیکی و ... نیز حائز اهمیت می باشد

سیاست موسسه درباره بیماری و شیوع آن به چه صورتی هستند؟

به صورت روزانهقبل از ورود نوگولان از لحاظ جسمی بررسی می شوند و در صورت کسالت از والدین درخواست می شود تا برگردند به منزل جهت استراحت و زمان بهبودی کامل مجدد بازگردند. از لحاظ نظاف و ضدعفونی تمامی نکات بهداشتی رعایت می گردد

اگر کودک در طول روز به دارو نیاز داشته باشند چه مراقبت هایی از آن ها انجام می شود؟

اگر کودک از سلامتی برخوردار نباشد به منزل بازگشته و در خانه کنار پدر و مادر روند بهبودی راطی می نماید.

موسسه از پذیرش دارو و کودکی که کسالت دارد معذور می باشد

آیا به کودکان موارد بهداشتی مثل دست شستن آموزش داده می شود؟

بله به شیوه پژوهشی 

حضور افراد مخصوصا غریبه در موسسه به چه صورتی هست؟

از پذیرش افراد غریبه در موسسه معذوریم

سیاست شما درباره تحویل کودکان در موسسه چگونه است؟ چه کسانی می توانند کودکان را از موسسه تحویل بگیرند.

صرفا به والدین تحویل داده می شوند، در صورت مواقع اضطراری با هماهنگی والدین  از روز قبل پدر پزرگ مادر بزرگ خاله و عمو با رویت و احراز هویت از طریق کارت شناسایی

آیا سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در موسسه در نظر گرفته شده است؟ بله

آیا سرویس بهداشتی متناسب با کودکان در نظر گرفته شده است؟ آیا مایع شستشو و دستمال در دستشویی وجود دارد؟

بله ، مایع شستشو دستمال ، دستگاه دست خشک کن

آیا در این موسسه دستشویی رفتن آموزش داده می شود و یا فردی مسئول دستشویی بردن کودکان است؟

موارد بهداشتی مانند رفتن به سرویس توسط والدین باید انجام گیرد ،بله فردی مسئول سرویس بردن می باشد

آیا نور مناسب و تهویه کافی در فضای موسسه وجود دارد؟ بله

آیا موسسه دارای وعده اصلی صبحانه و ناهار و همچنین میان وعده های مقوی دیگر هست؟ خیر همه وعده ها توسط والدین روزانه گزاشته می شود برای کودکان و زمان ناهار به صورت گرم سرو می شود 

آیا تدبیری برای کودکانی که غذا نمی خورند وجود دارد؟ صرف غذا اجباری نیست در موسسه و با شیوه تشویق و بازی تمایل کودک را به صرف غذا بالا میبریم

آیا کودکان در موسسه بیمه هستند؟ بله

آیا بر خواب و استراحت کودکان نظارت مناسب انجام می شود؟ با همکاری والدین در منزل صورت می پذیرد، ساعت استراحت و خواب در موسسه وجود ندارد.

آیا برنامه خاصی برای کودکانی که به هر دلیل دچار مشکل هستند، وجود دارد؟ بله با هماهنگی دفتر

آیا موسسه مشاور و روانشناس دارد؟ بله

آیا آموزشی برای والدین به منظور ایجاد ارتباط بهتر با کودکان وجود دارد؟ بله جلسات مشاوره و اولیا مربیان

.
نظری ندارم فعلا
ناشناس
نمایش بازخورد های بیشتر

افزودن دیدگاه جدید

کاربر گرامی شماره تماس، ایمیل شما به هیچ عنوان روی وب سایت رادیوکودک نمایش داده نخواهد شد. اگر می خواهید نام شما نیز بصورت عمومی نمایش داده نشود از عبارت "ناشناس" استفاده نمائید. برای مشاهده بازخوردهای بیشتر در این قسمت کلیک کنید.
دسته بندی های ویژه